Het 'gewone' leven in Nederland - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Bram en Marleen - WaarBenJij.nu Het 'gewone' leven in Nederland - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Bram en Marleen - WaarBenJij.nu

Het 'gewone' leven in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Bram en Marleen

16 Oktober 2012 | Nederland, Deventer

We zitten al halverwege oktober,
alweer bijna 7 weken thuis dus en .... juist al LANG weer gewend aan het Hollandse leven. Hoe bizar dat de reis zo snel op de achtergrond raakt en je volop meegaat in de dagelijkse alledag beslommeringen hier.

We zijn weer aan het werk, Bram sinds 4 september en Marleen sinds 1 oktober. Toch als we het hebben over onze laatste reis of de foto's bekijken, zitten we er ook zo weer in :-)

Naast ruim 10.000 kilometer per trein op het traject van Deventer naar Beijing hebben we ook nog 9 vluchten gehad: Beijing - Seoul, Busan - Jeju en terug, Tokio - Kuala Lumpur, Kuala Lumpur - Bangkok, Bangkok - Surat Thani en terug, Bangkok - Kuala Lumpur en Kuala Lumpur - Amsterdam. In Zuid Korea hebben we vooral met de bus rondgereisd, in de steden ook met taxi en metro. Van Zuid Korea naar Japan hebben de de draagvleugelboot genomen en in Japan zelf hebben we vooral met de trein, maar ook stukjes met de bus gereisd. In Thailand hebben we ook de tuk tuk, taxi's en de skytrain gebruikt. We hebben in meerdere landen gefietst en een motor gehuurd. Kortom bijna alle vormen van vervoer zijn aan bod gekomen deze reis. Het was een avontuur en het was heerlijk!

Momenteel is het volgende project (en dit is er één voor het leven) in volle gang. Tweederde van de zwangerschap zit erop. We kwamen donderdag 30 augustus thuis en vrijdag 31 augustus hadden we de 20 weken echo. Eigenlijk was het al een 21 weken echo.
Natuurlijk hadden we in Mongolië en Zuid Korea een echo laten maken, dat lukte uitstekend en het was erg leuk om dat kleine wezentje zo actief te zien. Pas op het laatst van de reis werd het allemaal wat meer werkelijk, die zwangerschap.
Vanaf 20 weken begon het eerste getrappel in de buik en op het laatst in Thailand werden de 'normale' kleren ook zeer onprettig om te dragen. Gelukkig was het erg lekker weer en hoefden we niet veel meer dan strandkleding aan :-)
De echo in Nederland is dan toch wel erg spannend. Gaat het goed met die kleine in de buik en wordt het een jongen of een meisje?!

En.... voor wie het nog niet weet, het is een meisje. Tot op heden is het een enorme druktemaker, dus we stellen ons daar maar vast op in.
Momenteel zijn de reisspullen verbannen naar een zolder op een lokatie in de Achterhoek en is er een ware bom met babyspullen ontploft in ons huisje. Het begint serieuze vormen aan te nemen en dat geldt ook voor de buik.

We hebben geweldig genoten van onze reis en genieten nu volop van dit voor ons nieuwe avontuur.
De reisspullen... die komen vast wel weer een keer van zolder, dan komt er een vervolg op deze site.

Thanks voor alle leuke reacties, alles wordt gebundeld in een boek en die is nog eens te bekijken tijdens een bak koffie bij ons thuis!

• 16 Oktober 2012 - 22:57

Wouter Gerritse:

Hey, wat een leuke laatste update. Afsluiten dus, maar ook weer heel dichtbij een heel bijzondere nieuwe reis! Tot snel! Gr Wouter

• 16 Oktober 2012 - 23:02

Judith Helderman:

Haha, toch nog een update. Leuk!

• 16 Oktober 2012 - 23:31

Marieke:

Wow Marleen,

Een meisje! Wat geweldig leuk! Zou het leuk vinden om dan straks eens weer op een terrasje af te spreken met onze twee dochters :-)! Ik kan nu echt zeggen (na een geweldig jaar en superintensief qua wennen,emoties etc):ik vind moeder zijn werkelijk geweldig! Dus geniet maar van de laatste periode, vooral van elkaar. En dan de vrije val :-)! Mocht je in je verlof zin hebben in een kopje thee in de stad: ik ben er altijd voor in! Liefs, Marieke

• 17 Oktober 2012 - 14:24

Carla Dee:

Hoi Marleen en Bram (Ma en Pa)

Onvoorstelbaar dat de tijd zo vreselijk snel gaat. Zo zijn jullie ergens aan de andere kant van de bol en zo is het herfst, zijn jullie bijna ouders en werkt Marleen notabene bij de concurent. Tenminste, dat laaste hoorde ik van Petra.

Jullie zullen wel druk zijn met alles wat gaat komen, het inrichten van de babykamer, het nu al zoeken naar babyopvang want dat moet tegenwoordig als zes maanden voor de conceptie...................

Hier is alles een beetje hectisch. Eind volgende week gaan we naar onze nieuwe werkplekken. Ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan, nieuw werk, nieuwe plek. We gaan het beleven.
    Ik moet jullie de hartelijke groeten ook doen van Petra.

doei doei
    Succes.

• 24 Oktober 2012 - 21:43

Esther De Waard:

Het was ontzettend leuk om jullie reis te volgen! De volgende keer wellicht een reis met extra rug- cq draagzak met een klein vrouwelijk wereldburgertje....

Groet,

Esther

• 22 November 2012 - 08:36

(H) Ans Quirijnen:

Dag Bram em Marleen, wij hebben elkaar ontmoet in de trein op weg naar het Baikalmeer, Omul, heerlijk drinkwater, jullie hostel, wij een hotel. En met Bram samen heb ik op een kladje de kansen van Oranje uitgerekend! Het lijkt eeuwen geleden. Onze reis tot en met Xi'an is ook fantastisch geweest.
    Wij hebben jullie verder via de site gevolgd. Wij zijn 68 en 69 kunnen het niet meer op jullie manier, maar gaan graag ver weg zolang het lichamelijk nog gaat. Chili, Madagaskar....
    Wij hebben het regelmatig samen over de start van jullie dochtertje gehad. Zo leuk...

Wij hebben ons appartement seniorenproof gemaakt, drempels eruit, douche en toilet aangepast. Makkelijke raambekleding en vloeren. Mooi geworden.

Als de site door dit nieuwe bijzondere avontuur even stopt weten wij nooit meer hoe zjullie wereldwondertje er uit ziet en op wie ze lijkt, hoe ze heet etc.

Willen jullie als zij geboren is een fotootje sturen. Dat zullen wij heel fijn vinden.
    Een goede finale van de zwangerschap en binnenkort als gezinnetje: een stralende toekomst toegewenst! Hans en Ans Quirijnen, Waddenland 41, 1115 XD Duivendrecht